Rozwój marketingu internetowego w 2018 roku

Marketing internetowy w 2018 roku

Co zmieni się w marketingu internetowym w 2018 roku. Jak co roku, coś się zmienia, marketing internetowy nie stoi w miejscu. Coraz więcej powstaje nowych udogodnień dla firm. Tylko czy my jesteśmy na to gotowi. Patrząc z mojego punktu, nie korzystam ze wszystkiego co się pojawia.

W zeszłym roku pojawił się Bot na facebooku, odpowiadał na wiadomości pytających. Niby fajna funkcja, ale odpowiadał tak jak został zapisany, więc nie można było rozmawiać i zadawać pytań. Dla mnie to nie było fajne. Plusem było, możliwość podłączenia np. pobrania e-booka/pdf. Wystarczyło, że zainteresowany wpisał odpowiednie słowo. Zainteresowany mógł od razu pobrać pdf, bez zadawania pytań. To oszczędzało czasu firmie.

Chętnie za to korzystam z  chatu-gdzie mogę wysłać zapytanie na bierząco. Ta funkcja ma jednak minus, ktoś musi być po drugiej stronie cały czas.

Rozwój marketingu internetowego w 2018 roku.

W nowym roku 2018 w marketingu rozwijać się będzie konwersacja wielokanałowa. Szybki kontakt  z klientem, spowoduje wpływ na rozpoznawalność twojej marki, zbliży do klienta i da poczucie wiekszego zauafnia do firmy. Klinci cenią możliwość poznania firmy jak najbliżej, która pokazuje, że jest frontem do klienta. Samo założenie firmy, wynajęcie punktu i strony to za mało by zaistnieć.

W dobie elektroniki, cenimy rożne formy kontaktu i szybkie odpowiedzi. Co prawda jest to namiastka kontaktu, bo  niema to jak ” oko w oko”. Jednak  zbraku czasu, szukamy innych rozwiązań, chętnie korzystamy z instagramu, gdzie oglądamy zdjęcia, nie ważne że nie związane z branżą, są to jednak osobiste zdjęcia, które pokazują człowieka, ktory jest po drugiej stronie, w ten sposob budujemy zaufanie do nas.

You-tube, to kolejny sposób rozwoju, poznania marki, osoby. Chętnie oglądamy, co nam ma do pokazania dana osoba. Rozwój filmów instruktażowych w zeszłym roku był ogromny. Wydawałoby się, że stracimy, pokazując co i jak zrobić, to nie prawda. Dajemy sie poznać, klient wtedy do nas wróci po inny produkt, jeśli darmowy filmik, dał rozwiązanie. Często bywa, że tylko ogląda, by poznać,a  ostatecznie to my wykonamy uslugę.

 

Podcast– to kolejny kanał, ktory nadal będzie się rozwiajać, chętnie wysłuchamy  w drodzie poradnik w interesującej nas dziedzinie. Nie musimy tracic czasu na oglądanie, czy czytanie. W drodze do pracy, na spotkanie, możemy odsluchać, co daje dużą oszczędność czasu.

Ja osobiście jeszcze nie zakochalam sie w tej formie, ta forma rozwija się bardzo prężnie coraz, więcej na stronach internetowych pojawiają się podwujne wpisy. Wpis tradycyjny do poczytania i zaproszenie do podcatu, jak lubisz słuchać. np. „szczesliwawbiznesie.pl”

Facebook– tu cały czas jest rozwój, nastawienie na szybki kontakt z zainteresowanym. Bez problemu można wysłać wiadomość, zadzwonić.

Ten rok, to rozwój w konwersacji z klientem, kampanie są ważne lecz kontakt jest na pierwszym miejscu.

Co możesz zrobić dla swojej firmy?

  • Przeanalizuj jakich kanałów używasz do kontaku z potencjalnym klientem np.facebook, instagram, chat, newsletter, sms…..
  • Jakie kampanie tworzysz i wysyłasz np. newsletter bezosobowy  z podziękowaniem, Sms- „rabat tylko dziś do mońca dnia dla naszych stalych klientów” itp. Zamień to na bardziej ciepły kontakt- niech każdy dostanie osobistą sprsonalizowaną wiadomość. Niech poczuje, że to do niego. Do tego celu, nie musisz zatrudniać dodatkowej osoby, są specjalne funkcje narzędziowe.
  • Statystyki, to kolejne  narzędzia, które się coraz bardziej rozwijają, licz, sprawdzaj, dzięki temu dokładniej będziesz znać potrzeby twoich odbiorców, spersonalizujesz  i dopasujesz produkt do Twojego odbiorcy.
  • Messenger  facebook. Narzędzie niezbędne do kontaktu. Dotychczas nie korzystałam, drażnil mnie, lecz przekonal,am się w ostatnim czasie jak łatwo można nawiązać kontakt z potencjalnym klientem. Nie narzucając się mu.
  • Świetne narzędzia do monitorowania mediów społecznościowych ( Brand24).  Cały czas dba o swój rozwój, dostosowuje się do nowych rynków komunikacyjnych.
  • Przestań sprzedawać, zacznij dbać o kontakt, nawiąż konwersacje na  prywatnych kanałach z potencjalnym klientem. Jeśli korzystasz z botów, to zadbaj o ciepły kontakt,a nie sztuczny.

Rok 2018  w marketingu internetowym to rozwój konwersacji  z potencjalnym klientem na prywatnych kanałach. Koniec nachalnych reklam sprzedażowych na zimnym rynku. Zadbaj o swój wizerunek w swoich portalach społecznościowych.

 

Twoi klienci teraz bez problemu nawiazuja ze soba kontakty, umozliwia to facebook, messenger, instagram czy inny kanal społecznosciowy. Be zproblemu ustali czy jesteś wart kontaktu, czy oferujesz cos wartosciowego. Cenimi autentyczność, dajemy sobie sprawę że szum ktory nas otacza to fake news, na niego nalezy uważać. Dbaj o swój image, autentyczność. Pokaż sie od wenątrz, co sie u was dzieje, to zbliża.

Co jeszcz możesz zrobić dla firmy, by klienci bardziej Ci zaufali?

  • Przeanalizuj swoje oferty, poczytaj opinie, zadaj pytania swoim klientom poprzez ankiety lub poprostu o produkt/usługę  z ktorej skorzystali. Napraw, co złe.
  • Spytaj swoich pracowników, jak oni widzą co jest nie tak, co oni by poprawili, w końcu to ostanie ogniwo, które dociera do klienta.
  • Zadaj pytania, swoim ciepłym kontaktom, co myślą o pracownikach, obsłudze- co mogłyś zmienić.
  • Nawiąż kontakt z krytykami i porozmawiaj na prywatnym koncie.
  • Czy wiesz kogo obserwuje Twój klient na instagramie, to cenne źrodło dla Ciebie.
  • Społeczność jest zmęczona wiecznymi reklamami, w tym celu instalują narzędzia, aby ich nie bylo np. AdBlocka. Jak widzisz, aby dotrzeć do potencjalnych Twoich odbiorców, musisz zadbać o inne sposoby dotarcia. W tym celu prężnie rozwija się rynek konwersacji.
  • Zadbaj o rekomendacje, osobiście dla mnie to bez sensu, bo  może wystawić je każdy. Jednak To działa jak reklama w telewizji, niechcemy ale ufamy i kupujemy.
  • Prowadzisz bloga, pisz konkrety, daj wartość, a nie że musisz coś napisać bo masz tak ustawiony newsletter. Osobiście mam specjalnego e-maila do newsletterów. Zaglądam, ale czytam tylko te gdzie tytuł daje mi wartość, ktorej szukam.

Podsumowując zadbaj o relacje, kontakt, daj się poznać jako czlowiek nie maszyna odpowiadająca botami na wiadomość. Uchyl rąbka tajemnicy od kuchni Twojej firmy i życia prywatnego. 

Zadbaj o stały kontakt z potencjalnym Twoim nabywcom, messenger to już postawa.

Jeśli podobał się Tobie artykuł, coś chcesz dodać, zapytać zostaw komentarz. Chętnie na niego odpowiem.

 

Masz ciekawe narzędzie do marketingu interenetowego, chętnie je wypróbuje i opiszę na blogu, zapraszam do kontaktu.

 

 

 

 

1697total visits,1visits today